Syrenka po uczestnictwie w obchodach 40-lecia ślubu naszych rodziców w roku 2007 powróciła do zaprzyjaźnionego warsztatu w Radości, gdzie została przygotowana do dalszych prac renowacyjnych. Postanowiliśmy zająć się ostatnim, niezwykle ważnym elementem karoserii - podłogą.
"Drugi etap reformy"
Tak jak wspomniałem w opisie pierwszej części remontu podłoga została jedynie częściowo oczyszczona i zabezpieczona. Niestety jej zły stan wskazywał na konieczność jej wymiany. Próby odnalezienia oryginalnej podłogi do modelu 102 zakończyły się niepowodzeniem - podjęliśmy decyzję zakupienia podłogi od modelu 105 i jej modyfikacje dopasowujące do 102.
Gabaryty i główne przetłoczenia są identyczne w obu modelach, różnią się natomiast rozstawem prowadnic foteli, mocowaniem pedału gazu i otworami rewizyjnymi. Zastosowanie nowej podłogi zapewniło przywrócenie właściwej geometrii całej karoserii - przednie błotniki przed wymianą podłogi były nieco zaklęśnięte i nie tworzyły płaszczyzny z drzwiami (przyjmuję krytykę internautów ze stron klubu z Nekli - mam nadzieję, ze po "drugim etapie reformy" będą usatysfakcjonowani).
Dodatkowo po demontażu karoserii została oczyszczona i zabezpieczona rama nośna. Ostatnim elementem uzupełniającym był listwy ozdobne - zamontowane na końcu prac renowacyjnych.
W roku 2010 udało nam się przejść procedurę rejestracji pojazdu jako zabytkowego.
Kliknij miniaturkę, aby zobaczyć zdjęcie