Jedynym, który mogę polecić w zakresie mechaniki, elektryki oraz wszelkiej nietypowej "rzeźby" jest warsztat w Warszawie Radości przy ulicy Orłowskiego 65. Obaj Panowie Adam i Krzysztof w sposób profesjonalny i z oddaniem serca restaurowali moją Syrenę.

Niestety pozostali specjaliści posiadali mniejsze lub większe wady. Powiecie, że mam za duże wymagania - może i tak - ale ja po prostu oczekiwałem tylko profesjonalizmu.

Niestety, nie mam dobrych wiadomości dla osób poszukujących sprawdzonych warsztatów.

Pewien warsztat blacharsko lakierniczy w Sulejówku wykazał się doskonałą sztuką lakierniczą - niestety pominął pewny istotny element przy odbudowie nadwozia - skorodowana podłoga została jedynie oczyszczona (i to nie cała) i pokryta "barankiem".

Inna firma, tym razem z okolic Poznania podjęła się chromowania elementów tego wymagających- niestety po pierwsze była nieterminowa, po drugie jakość chromowania też dużo dawała do życzenia.

Przy rekonstrukcji tapicerki, warsztat z Ząbek koło Warszawy zrobił to rzeczywiście profesjonalnie, ale z dużym opóźnieniem….

Kolejna firma zajmująca się chromowaniem z warszawskiego Bródna robi to genialnie, ale jest za to bardzo droga.

Jako źródło trudno dostępnych części oraz unikalnej wiedzy polecić mogę natomiast pasjonata starej motoryzacji dr inż. Jarka z Będzina - właściciela kilku syren w tym modelu 100….

  fartuchy po zabezpieczeniu Syrena 102  przygotowania do lakieru Syreny 102  oryginalny kolor odskrobany z dachu Syreny 102  

  Syrenka 102  nowa tapicerka dla Syreny 102  Syrenka 102 po lakierze  

Syrena 102 '1962

wnętrze Syreny 102 - widoczne ślady działalności wilgoci

komora silnika Syreny 102 - widać nieoryginalne fartuchy od nowszego modelu

Syrena 102 po demontażu układu przeniesienia napędu i blach z przodu

skorodowane fartuchy tylnie Syreny 102

montaż układu przeniesienia napędu w Syrenie 102

Syrena 102 '1962 w czerwcu 2007