Syrenka po uczestnictwie w obchodach 40-lecia ślubu naszych rodziców w roku 2007 powróciła do zaprzyjaźnionego warsztatu w Radości, gdzie została przygotowana do dalszych prac renowacyjnych. Postanowiliśmy zająć się ostatnim, niezwykle ważnym elementem karoserii - podłogą.

"Drugi etap reformy"

Tak jak wspomniałem w opisie pierwszej części remontu podłoga została jedynie częściowo oczyszczona i zabezpieczona. Niestety jej zły stan wskazywał na konieczność jej wymiany. Próby odnalezienia oryginalnej podłogi do modelu 102 zakończyły się niepowodzeniem - podjęliśmy decyzję zakupienia podłogi od modelu 105 i jej modyfikacje dopasowujące do 102.

Gabaryty i główne przetłoczenia są identyczne w obu modelach, różnią się natomiast rozstawem prowadnic foteli, mocowaniem pedału gazu i otworami rewizyjnymi. Zastosowanie nowej podłogi zapewniło przywrócenie właściwej geometrii całej karoserii - przednie błotniki przed wymianą podłogi były nieco zaklęśnięte i nie tworzyły płaszczyzny z drzwiami (przyjmuję krytykę internautów ze stron klubu z Nekli - mam nadzieję, ze po "drugim etapie reformy" będą usatysfakcjonowani).

Dodatkowo po demontażu karoserii została oczyszczona i zabezpieczona rama nośna. Ostatnim elementem uzupełniającym był listwy ozdobne - zamontowane na końcu prac renowacyjnych.

W roku 2010 udało nam się przejść procedurę rejestracji pojazdu jako zabytkowego.

Syrena 102 '1962

karoseria i rama oddzielnie
karoseria i rama oddzielnie

sama karoseria Syreny 102
karoseria Syreny 102

podłoga przed wspawaniem
podłoga Syreny

rama Syreny 102 po oczyszeniu
rama po oczyszeniu

rama po zabezpieczeniu
rama po zabezpieczeniu

wycięty fragment progu jako wzór dla nowego
fragment progu

Na zdjęciu właściciel pojazdu
właściciel pojazdu